Hari rabu lepas, mak aku masuk office lewat sikit kerana nak ambil door gift yang kami dah tempah dekat Kedai Bunga Vivian dekat Chow Kit. Ala yang kedai yang aku cakap murah itu. 


kami bukan just nak ambil door gift saja tapi kami beli jugak corsage untuk penanggah...murah saja...ada 12 dengan harga RM9...tauke kedai itu baik saja...dia siap ajar lagi macamana nak letak duit dekat situ...huhu...baik hati kan..

then kami ada beli hiasan untuk buat hantaran...kami buat sendiri je hantaran (jimat kos sikit)...hehe...pihak tunang saya dia tempah...satu dulang harga RM45+...mahalkan...so, yang boleh kita cut cost dan D.I.Y kita buatlah...


 
ada 12 kotak yang kena ambil. nasib baiklah kereta muat untuk 12 kotak itu. Alamak lupa nak amik gambar masa kotak dalam kereta.. padat tau..dan berat jugak...

kotak itu kitorang simpan dekat garage kereta kat depan rumah ini saja... nak simpan dalam rumah bak kata mak aku buat semak saja dan menyempitkan lagi rumah yang kecil ini...hehe...

door gift ini untuk orang besar....door gift untuk si kecil tak beli lagi....bekas door gift untuk si kecil pun tak beli lagi...hehe...door gift untuk orang dewasa simple sahaja...tapi still ada paper bag ok...door gift saya murah saja...tiada door gift untuk vip...semua sama saja...tiada diskriminasi tapi kecuali door gift pihak lelaki..hehe...


Tips memilih door gift:


 
saya ada terbaca dekat blog siapa entah pasal door gift ini...so di sini saya huraikan dari sudut saya pulak...

1. kalau boleh bagilah door gift yang orang boleh guna contohnya sapu tangan, kipas, cermin,cawan dan ...

2. bagi yang boleh makan seperti buah, cupcake,muffin,bahulu, kek lapis, jajan, telur, coklat, gula dan ...

3. elakkan bagi frame yg ada gambar kita, potpuri, sabun, sudu n garfu, ...

anda fikirlah sendiri apa yang sesuai untuk di beri....macam saya, saya suka orang guna dan boleh makan. kalau lebih pada hiasan ini tak tahulah tetamu akan simpan lama ke tidak.

keputusan terletak di tangan anda :D

2 comments:

Anonymous said...

wah banyaknye entries diaa
rajinnya...bagus, leh la dpt banyak info pasal persiapan kahwin ni.. keep it up bagi tipstips yang berguna.. heheh..setuju part yang leh d.i.y tu kita buat la, jimat dan lebih special gitu..hasil air tangan sendiri.. kalo ku kawin bagi 1 doorgift jela senang..ngeh3

zulicious said...

tp info kat blog aku tak banyak...nak banyak lagi kat blog diaterimanikahnya...banyak idea gak dapat dr blog tu...yg mampu aku ikut, aku ikut...yg x mampu...abaikan je...huhu

tu r...bg 1 je...hehe