assalamualaikum w.b.t

ok hari ini saya nak bercerita mengenai makanan yang menjadi santapan saya ketika berpantang ini...
ok ini lah makanan saya semasa berpantang...sedihkan? huhu...tapi saya bersyukur dapat jugak makan...time ini lah nak turunkan berat badan...betul tak?

 menunya ialah sawi sup + nasi putih + ikan haruan kukus

nasi saya banyakkan?
setahu saya dalam pantang kena makan sikit saja tapi dah dihidangkan dengan nasi yang banyak saya bedal sajalah...huhu..
ikut logik pun mestilah kena makan nasi secukupnya untuk beri tenaga dan
untuk ibu menyusu macam saya ini mestilah kena cukup nutrien..tapi hidangan saya ini cukup ke nutriennya?huhu..

tiap-tiap hari saya makan ikan haruan sebabnya saya kan beranak operate.so, haruslah makan ikan haruan sebab khasiatnya kan untuk menyembuh luka dengan cepat..sekarang ini, musim ikan haruan tengah mahal 1 kilo = RM30...mahal kan...banyaklah duit kena keluar..tak apalah asalkan luka dalam ini cepat sembuh..yelah bab kata nurse dekat situ ada 7 lapisan saya kena potong...saya hanya mampu berdoa sahaja luka dalaman saya ini elok dengan cepat takde yang bernanah...risau ok...



ok ini supplement yang mama saya belikan...

nak tak nak saya terpaksa makan juga sebab dia dah beli dan mahal pulak tu RM50(based on price tag dekat situlah)...aloe vera de bella..tak tahu apa khasiatnya...tapi mama saya cakap kawan dia makan inilah lepas dia dioperate..

dan idea dari mama saya lagi ialah makan buah sunkist...lagilah gerun...mahunya menyiat2 kulit saya...saya tak berani nak mencuba melainkan itu suggestion dari doktor.

ok next entry akan saya ceritakan pengalaman kena operate

0 comments: